Friskis&Svettis Hudiksvall värmer upp inför Blodomloppet 2015.

 


 

I fokus: Uteträning!

När våren kommer ökar vi träningsdosen. Det visar Friskis & Svettis aktuella Träningsbarometer där svenskarnas träningsvanor undersökts. 7 av 10 uppger att målet med träningen under våren är att få bättre kondition och många ägnar sig åt löpning och cykling.

På Pulsfabriken kör vi två uteträningar för tillfället.

Cross

I Cross blandas träning i stationer med löpning. Det är ett pass med mycket träningskänsla och tempo. Mellan stationerna är det förflyttning/löpning i 2-4 min i ett tempo kring 6-6.30 min/km. Cross är enkelt, effektivt och varierat. Här har alla möjlighet att ta ut sig utifrån sin nivå

På måndagar kl 18 kan du följa med på ett Crosspass, vi träffas utanför Pulsfabriken.

Running

I distans strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning.
Vi utgår från Pulsfabriken på torsdagar kl 19.

PROVA-PÅ-dagar!

I mån av plats bjuder vi på all träning dessa dagar:
30/3, 28/4, 26-27/5, 18/6

Ingen förbokning.

Ta med dig en kompis som du vet är sugen (eller inte sugen) på att börja träna och prova några pass dessa dagar! Du kommer inte bli besviken!

Använd våra lokaler

Du vet väl att det är fritt fram att använda lilla salen samt intersporthallen då inga andra aktiviteter pågår? Kanske köra ett eget skivstångspass eller lite intervaller i stora salen?

Men du, kom ihåg att städa efter dig...



Förlagt något? Hör av Dig på nytt då ägodelen kan ha framkommit i efterhand.




 

Tillsammans med förälder/målsman, eller i sällskap av målsman utsedd myndig ansvarstagare (namngiven hos oss), kan du gymma & gå på skivstång från och med det år du fyller 13.


Från och med det år du fyller 16 är det fritt fram att träna själv på gymmet och på skivstångspassen.

Från och med det år du fyller 13 får du spinna. För att få en god position på cykeln är minimilängd 150 cm och vi ser gärna att du mellan 13–15 år tränar i målsmans sällskap, men det är inget krav.

Bas- och Medeljympa kan du som junior träna på tillsammans med vuxen från det år du fyller 7 och från det år du fyller 13 är det fritt fram att träna på dessa pass själv.

 

Lyssna på kroppen

Ingela Högerås är gynekolog och överläkare vid Hudiksvalls sjukhus och dessutom Friskisledare. Hon tycker att det är viktigt att avdramatisera träning efter en förlossning och vill att nyblivna mammor ska bli bättre på att lyssna och att lita på sin kropp. Precis som man gör när man kommer igång efter en influensa.

Läs mer här


Ladda ner Friskis&Svettis-appen

Nu finns Friskis&Svettis Hudiksvall med i den landsomspännande Friskis-appen, tillgänglig via både Google play (Android) och App Store (iOS).


Friskis&Svettis i Ljusdal

Finns ett gäng intresserade av att starta upp F&S verksamhet i Ljusdal. Vi har haft två informationsträffar och intresset är stort. Det håller nu på att bildas ett funktionärsgäng som ska försöka komma igång med verksamheten. Så berätta för dina kompisar i Ljusdalstrakten om detta och bjud in dem. Kolla in facebooksidan Friskis&Svettis i Ljusdal






Gilla F&S Hudiksvall på facebook